СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОРЯДУВАННЯ
І. Загальні положення
Органом учнівського врядування у ліцеї виступає шкільне об’єднання Парламент
Учнівське врядування – добровільне дитяче об’єднання, яке діє на засадах Статуту ліцею. Правил для учнів та сприяє згуртуванню учнівського колективу, виявленню в учнів лідерських якостей та відповідальності за доручену справу, розвиває ініціативність та формує активну життєву позицію.
Учнівське врядування у своїй роботі керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно правовими документами та цим Статутом.
Учнівське врядування організовується з учнів ліцею.
Класне самоврядування – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського парламенту.
До учнівського парламенту входить п’ять міністерств: «Дисципліни і порядку», «Турбота», «Витівник», «Олімп», «Агентство шкільної служби новин».
6.1. Міністерство «Дисципліни і порядку» Сприяє підвищенню рівня культури поведінки. Піклується про виховання у школярів свідомої дисципліни, підтримування порядку в школі. Координує роботу класних центрів дисципліни і порядку. Здійснює контроль за відвідуванням школи учнів . Контролює чергування по школі та висвітлювання результатів чергування. Проводить рейди по виконанню шкільного дрес-коду, по перевірці санітарно-гігієнічного стану класних кімнат.
6.2. Міністрество «Турбота» . Створений з метою розвитку учнівського волонтерства, формування в учнів навичок доброчинності, турботи про оточуючих. Організовує допомогу притулкам, ветеранам війни і праці, дітям з особливими освітніми потребами. Організовує проведення тренінгових, ігрових програм в інтернатах для дітей з особливими потребами, участь учнівської молоді у благодійних акціях, проектах.
6.3. Міністерство «Витівник» керує культурно-масовим життям школи. Організовує змістовне дозвілля школярів з урахуванням їхніх інтересів. Залучає учнів школи до підготовки та проведення творчих справ, свят , фестивалів, конкурсних розважальних програм. Піклується про естетичне виховання школярів, розвиток їхніх художніх здібностей. Організовує цікаві зустрічі, вечори відпочинку, дискотеки, бере участь в оформленні приміщень перед початком виховних заходів.
6.4. Міністерство шкільної служби новин інформує про життя школи, організовує випуск шкільної газети, поновлює шкільний сайт, координує роботу шкільного прес-центру, який висвітлює життя та діяльність шкільних організацій, всі проведені заходи. Створює інформаційний банк про життя класних колективів.
6.5. Міністерство «Олімп». Пропагує здоровий спосіб життя серед учнів. Організовує роботу з профілактиці й подолання шкідливих звичок. Сприяє підготовці та проведенню заходів спортивно-оздоровчого напрямку. Піклується про рекламу в проведені спортивних змагань.
ІІ. Мета і завдання
Метою організації учнівського врядування є сприяння згуртуванню учнівського колективу, виявлення в учнів лідерських якостей та відповідальності за доручену справу, розвиток ініціативності та формування активної життєвої позиції.
Завдання:
формування навичок самостійності, активності та відповідальності за обрану або доручену справу;
формування соціального та громадського досвіду особистості, розвиток та реалізація її творчого потенціалу;
формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників;
розвиток творчих рис характеру: цілеспрямованості, , ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;
залучення до вирішення посильних завдань у ліцею;
об’єднання учнів для добрих, корисних, цікавих справ;
розвиток світогляду для подальшої реалізації поза межами школи.
ІІІ. Члени учнівського врядування, їхні права і обов’язки
Члени учнівського об’єднання мають право:
Члени учнівського самоврядування зобов’язані:
ІV. Конференція органів учнівського врядування
Найвищий орган учнівського врядування – конференція, яка скликається не менше двох разів на рік з представництвом делегатів від колективних членів (класних колективів). Позачергові конференції можуть ініціюватися будь-яким членом учнівського врядування за обґрунтованої аргументації та за умови підтримки третини членів учнівського врядування.
До компетенції конференції входить:
Конференція може вирішувати й інші питання, пов’язані з діяльністю учнівського врядування.
Питання, які виносяться на конференцію, попередньо обговорюються на класних зборах, де і формується «думка класу» . Цю «думку» транслюють делегати конференції від класу.
Делегати на конференції діють від імені класного колективу. Якщо виникає сумнів у обранні того чи іншого рішення, делегація може просити конференцію відкласти голосування до обговорення питання у класі.
V. Координація роботи учнівського об’єднання
У період між конференціями роботу врядування спрямовує Учнівський парламент. Члени учнівського парламенту обираються на перших класних зборах навчального року з учнів 5-11 класів рівним представництвом (по 2 учні)
Учнівський парламент складається із представників органів самоврядування класних колективів – активних дисциплінованих учнів.
До складу Учнівського парламенту входять: голова парламенту, заступник голови парламенту, секретар, координатори комітетів.
До компетенції Учнівського парламенту належать:
Учнівський парламент та голова парламенту особисто підзвітні учнівській конференції, яка в свою чергу, може перервати або подовжити термін її повноважень.
Вибори голови парламенту відбуваються щороку.
Голова парламенту здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною, скеровує роботу координаторів комітетів, проводить засідання.
Голова парламенту має право:
Комітети є структурними елементами учнівського врядування.
Планування своєї роботи комітет здійснює самостійно, виходячи з основних положень річного плану роботи ліцею , плану учнівського врядування та традицій, що склалися.
Затвердження плану роботи учнівського врядування на наступний рік проводиться на другому засіданні у вересні.
VI. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту
Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням учнівської конференції, після обговорення пропозицій усіма класними колективами на класних зборах та донесення до уваги конференції делегатами від класу.